Kurzor bliká, sedíte už hodiny nad prázdným papírem. Co tam mám napsat? Všechno vám přijde hloupé, nezajímavé a už jste to stokrát četli někde jinde. Jak se odlišit a jaký je rozdíl mezi inspirací a kopírováním? Prozradím vám, kde hledám inspiraci a jak s ní pracuji.

Kopírování není inspirace

Asi se shodneme na tom, že v dnešní době těžko vymyslíte nebo přijdete s něčím, co ještě nikdo před vámi nenapsal nebo neudělal. Samozřejmě, může se najít výjimka. Řekněme si upřímně, jaká je pravděpodobnost, že se to povede právě vám? Nezoufejte. I vy můžete vyniknout, poradím vám jak.

Najděte si svůj styl

Každý máme své oblíbené knihy, přátele, se kterými se rádi potkáváme nebo profily, které sledujeme na sociálních sítích. Co je spojuje? Najděte si prvek, který vás bude vystihovat. Držte se svého stylu psaní, foťte a upravujte fotky tak, jak se to líbí vám. Umíte kreslit? Nefoťte a malujte. Odlišíte svůj profil a nezapadne mezi stovkou dalších.

Se psaním je to stejné. Jsou typy lidí, kteří jsou mistři v tom, vystihnout pointu v pár slovech. Jiní naopak píšou texty dlouhé, ale mají myšlenku a donutí vás k zamyšlení. Každý z nich si najde své publikum.

Mějte oči otevřené

Inspirace je všude kolem nás. Jsou jí plné sociální sítě, internet, televize nebo podcasty. Velmi často mi inspirací bývají moji kamarádi nebo rodina. Poslouchejte, o čem mluví, co je trápí nebo naopak co jim přináší radost. Tyto emoce pak přeneste na papír.

Pracujte s daty, která máte na dosah ruky. Na co se vás vaši zákazníci ptají nejčastěji? Jak mohou s vaší službou nebo produktem dále pracovat?

Představte si, že jste malá společnost, která šije lněné povlečení. Co by mohlo vaše zákazníky zajímat? Naučte je, jak se o lněné povlečení starat. Dejte jim tipy, jak zajímavě ustlat postel nebo ukažte zážitky, které s vaším povlečením zažijí. Navažte se svými zákazníky vztah. Jistě mi sami potvrdíte, že pevný vztah je základ. Jedině tak se k vám budou zákazníci opět vracet a doporučí vás svým kamarádkám a přátelům.

Dobrá rada nad zlato

Umíte vymyslet skvělý produkt nebo službu, ale na další aktivity už vám jednoduše nezbývá čas. Nebojte se využít znalostí a zkušeností jiných. Spočítali jste si někdy, kolik času jste ztratili tím, že jste se trápili se sociálními sítěmi nebo texty na web? Zatímco někdo jiný vám s obsahem sítí pomůže, vy můžete vymyslet další skvělou službu nebo produkt a mít volné ruce na věci, které opravdu umíte a skvěle jim rozumíte.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *